Van drie maanden wachttijd tot onmiddellijke inzage in gegevens, overal op de wereld.
Over Signify
Signify is marktleider in conventionele– , LED- en connected verlichting. Met een omzet van >7 miljard Euro, 35.000 werknemers en aanwezigheid in meer dan 70 landen voorziet Signify consumenten en bedrijven van energiezuinige verlichtingsproducten.
Uitdaging
Signify kampte met een inefficiënt onderhoudsproces. Informatie over hun systemen en onderdelen was moeilijk terug te vinden door de installateurs die wereldwijd hun werk verrichten. Drie maanden doorlooptijd voor reparaties was voor hen geen uitzondering. Om dit proces te versnellen en te vergemakkelijken, ontwikkelde Signify intern de ServiceTag oplossing. Met deze oplossing kunnen monteurs op locatie via een QR-code alle relevante gegevens van het armatuur direct ophalen. Gegevens over de hardware, productie data, configuratie, instellingen, locatie, onderhoudshistorie en vervangende onderdelen worden direct aan de monteur gepresenteerd.
Echter bleek de doorontwikkeling van deze applicatie een te groot beslag op de ontwikkelcapaciteit van Signify te leggen en zochten ze naar een oplossing. Zodoende kwam Signify bij HighTech uit voor een technologisch partnership om de verdere ontwikkeling van deze applicatie op zich te nemen.
Aanpak
We stelden een multidisciplinair team samen van ervaren fullstack en backend developers, onder leiding van een scrummaster/software architect. In nauwe samenwerking met de in-house systeem architect en product owner van Signify droeg dit team zorg voor design, uitvoer, tests en de oplevering van de ServiceTag applicatie. Er werd volgens Agile methodiek gewerkt, met sprints van 2 of 3 weken waar een demo uitrolde. Iedere 3 maanden werd in samenwerking met Signify’s eigen devops team een release uitgerold. Door onze uitgebreide kennis konden wij hierbij een hoog niveau van kwaliteit, verificatie, validatie en monitoring waarborgen. Een strakke refinementprocedure zorgde ervoor dat er altijd gewerkt werd aan de hoogste prioriteiten, en dat features op tijd klaar waren voor release. Dit betekende dat we een schaalbare oplossing konden bieden waarin we snel konden schakelen indien nodig, maar ook een stapje terug konden doen wanneer dat gewenst was.
Resultaat
Het resultaat is eem ServiceTag applicatie waarmee installateurs over de hele wereld op hun smartphone of tablet de QR code van een onderdeel kunnen scannen en direct alle benodigde informatie in kunnen zien. De exacte onderdelen kunnen direct worden besteld, inclusief de juiste software. Indien nodig kan bij installatie de software nog worden geüpdatet of aangepast. Denk aan felheid van het licht, stroomverbruik, en meer. Waar dit proces voorheen maanden kon duren, hoeft er nu enkel gewacht te worden op de verzending van het onderdeel.
Voor deze app was een complexe backend nodig. Deze draait in AWS met workers die volgens schema’s de benodigde gegevens verzamelen uit alle verschillende bronnen. Door de QR-code te scannen met de app worden deze gegevens gecombineerd en naar de app doorgestuurd. Ook kunnen gegevens van nieuwe onderdelen zes tot negen keer sneller verwerkt worden door onze native AWS data processing optimalisaties.
Van een inefficiënt onderhoudsproces valt niet meer spreken. De behaalde snelheden leveren niet alleen minder frustratie op bij de installateurs, ze zorgen ook voor minder kosten op onderhoud en arbeid en snellere service voor de klant. Een echte win-win-win dus!
Klant: | Signify |
Industrie: | Software development |
Oplossing: | ServiceTag |